پست سریع بین المللی تی ان تی ایران

دفتر شیراز

موجود زنده ( AVIH )


هر شرکت هواپیمایی با توجه به مقررات کشورهای مبدا , مقصد , ترانزیت و نوع هواپیماهای خود قوانین مختلفی را در جهت ارائه سرویس حمل موجود زنده (بر اساس کد های یاتا AVIH ) وضع مینماید. ممکن است در کشورهای مختلف محدودیت ها یا الزامات و بازرسی در خصوص حیوانات صورت پذیرد. 


بطور کلی جهت حمل موجود زنده 02 راه وجود دارد:


از طریق پایانه های مسافری( همراه)


بعلت مسائل ایمنی و بازرسی خارج از اختیارات هواپیمایی  و همچنین عدم کنترل حیوانات در مواقع اضطراری , ورود حیوانات اهلی و پرندگان به کابین مسافری ( PETC )مجاز نمی باشد واین امکان فراهم می شود تاحیوان در پایانه مسافری پذیرش و هنگام ورود در فرودگاه مقصد در سالن دریافت بار به مسافر تحویل شود. مسافران می توانند از این سرویس در اکثر مقاصد بهره مند گردند .


از طریق پایانه های باربری ( غیر همراه/ کارگو ‚ بارنامه )


هنگامی که به هر علتی مسافر نتواند درسفر همراه حیوان خود باشد این سرویس دراختیار وی قرار داده می شود . حیوان اهلی یا وحشی مسافر در پایانه باربری پذیرش و درفرودگاه مقصد به مسافر یا شخصی که در بارنامه معرفی شده , در محل ترخیص بارنامه تحویل داده می شود .


مدارک پزشکی واسناد مورد نیاز در فرودگاه مبداء


- کامل بودن تمام اسناد قابل اطلاق مثل مجوزهای ورود به کشور مقصد مانند:


اصل گواهی معتبر بهداشتی بین المللی صادره از دامپزشکی دولتی کشور مبدا ( یا مقصد) و تائید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه(این گواهی نامه ها در مسیرهای داخلی الزامی نیست )

مدارک واکسیناسیون معتبر

شناسنامه یا گذرنامه حیوان

اصل برگه پرداخت کرایه حمل

تکمیل فرم مخصوص 03 برگی درخواست انجام امور موجود زنده

شرایط پذیرش


مسافر موظف است حداقل 24 ساعت پیش از سفر با ایستگاه مبدا تماس گرفته, تا از موارد و مشکلات احتمالی مطلع گردد و کد AVIH را از دفاتر فروش هنگام خرید بلیط دریافت نماید . حضور مسافر حداقل 3 ساعت پیش از سفر بین المللی و 2 ساعت پیش ازسفر داخلی در فرودگاه جهت انجام امور پذیرش ضروریست .


برای سفر بچه های سگ و گربه‚ باید حداقل 10 هفته از تولد آنان گذشته باشد . (دربرخی از کشورها حداقل سن 12 هفته می باشد). بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی ایران هر مسافر حداکثر 02 قلاده سگ یا گربه یا 10 قطعه پرنده تزئینی میتواند حمل نماید.


مسافر موظف است چند ساعت پیش از پرواز غذای سبک به حیوان دهد تا دچار ناراحتی نگردد و درصورت وجود پرواز بیش از 2ساعت بمیزان کافی آب در قفس قرار دهد (بعلت بررسی مقدار آب زمان بارگذاری و درمدت توقف ترانزیت). هواپیمایی ممکن است حیوانات پر خاشگر , نا آرام , بسیار پیر , بیمار و یا دارای هرگونه ویژگی دیگری که ظاهر ناسازگار با مسافرت هوایی داشته باشد وحیوانات دارای بوی زننده را پذیرش ننماید .



چگونگی محاسبه مقدار کرایه حمل AVIH


پرندگان خانگی: وزن کامل پرنده بهمراه قفس × 04 = (.......kg) مقدار اضافه بار مسیر

حیوانات اهلی و خانگی: وزن کامل حیوان بهمراه قفس × 02 = (.......kg) مقدار اضافه بار مسیر

این هزینه جدا از مقدار بار مجاز رایگان مسافر در هر مسیر و کلاس پروازی است و هر مسافر در صورت نداشتن بار همراه نیز موظف به پرداخت این هزینه بعنوان کرایه حملAVIH میباشد.


قفس مناسب


قفس باید دارای ابعاد مناسب باشد و برای ایستادن طبیعی حیوان به اندازه کافی بزرگ باشد . باید بجهت نگهداری حیوان به حد کافی محکم ‚ مطمئن و دارای منافذ تهویه باشد و درب آن دارای قفل و فاقد چرخ در زیر سطح خود باشد.در صورت عدم وجود این قبیل مشخصات از سفر حیوان ممانعت می گردد .


بستن قلاده درون قفس برای حیوان ممنوع است زیرا پوزه حیوان باید آزاد باشد. حداکثر سه حیوان نهایتا" شش ماهه که با هم به دنیا آمده باشند و با وزن حداکثر 04 کیلو گرم برای هریک می توانند در یک قفس قرار گیرند .در صورت بیشتر بودن وزن یا سن باید در قفس های جداگانه سفر نمایند .حیوان مادر و حداکثر سه فرزندش در صورتی که از سن بچه ها بیش از 12 هفته نگذشته باشد و هر کدام بیش از 02 کیلو وزن نداشته باشند و به راحتی در یک قفس قرار گیرند امکان حمل دارند .


توصیه میشود درتابستان و روز های گرم از پرواز های شب یا صبح زود و در زمستان و روزهای سرد از پروازهای در طول روز استفاده نمایید. ممکن است بر اساس نوع هواپیما و شرایط عملیاتی از پذیرش موجود زنده ممانعت بعمل آید . بطور مثال : حمل موجود زنده در برخی هواپیماهای BAE امکان پذیر نمی باشد . تحویل حیوان در مقصد براساس فرم تنظیم شده در مبدا به فرد ذکر شده صورت می پذیرد. بر اساس فرم تکمیل شده در مبدا هرگونه هزینه اضافی اعم از : خدمات دامپزشکی , قرنطینه , هزینه اسکان , تغذیه , ترخیص , بازگشت به مبدا , جریمه و.... حیوان بر عهده صاحب بار میباشد.



                                                                


                                                            ​پست بین المللی تی ان تی ایران دفتر شیراز  32338344 - 071

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی